Nyu Handelsstrategier And System
I New News Special Edition av Big Data Journal på stora data för socialt bra CNBC: Hastighet - den enda HFT-fördelen är inte så snabb Vasant Dhar utsedd till chefredaktör för Big Data Data Science och Prediction Financial Times: Business Schools står inför en Utmanande framtida CNBC: Hur kan Facebook tjäna pengar på sin data Wired Magazine: Få betalt för dina data på Facebook Financial Times: Lärdomar för sekretess från Sonys datatält CIO Magazine: Dont Gamble Your Companys Rykte på Data Governance Forbes: Ny fas för Publishing Industry Vasant Dhar är en datavetenskapare vars forskning tar upp följande fråga: När fattar datorer bättre beslut än människor Dhars bredare intressen inkluderar Data och IT Governance. Dhars forskning om beslutsfattande är grundad i Artificial Intelligence, Machine Learning, och data stora och små. De viktigaste problemområdena som tas upp i forskningen är finans, hälso - och sjukvård, utbildning, näringsliv och idrott. På finansmarknaden frågar till exempel sin stora fråga om du borde lita på dina pengar på en robot. Se till exempel här. Liknande frågor gäller på övriga arenor. Kan till exempel datorer göra bättre lärare än människor Kan de erbjuda värdefulla hälsovårdstips till oss som experter inte kan ge? Kan de bli värdefulla assistent tränare Så sent som för fem år sedan skulle det ha varit otrevligt att tro att datorer kan köra bilar bättre Än människor i vår livstid men förare utan bil är redan här. Datorer gör allt fler beslut för oss, och allt oftare i områden som kräver mänsklig bedömning. Hur kan vi utnyttja de snabba framstegen inom maskinunderrättelse inom områden som finans, vård och utbildning. Dhar lär ut kurser om digital marknadsföring, handelsstrategier och förutsägelser. Professor Dhar fick sin kandidatexamen från det indiska institutet för teknik i Delhi, och sin filosofie doktor i filosofi från University of Pittsburgh. Paduano Fellow, Professor Head, Information Systems Group Stern Handelshögskolan New York University 44 West Fourth Street KMC 8-97 New York, NY 10012 Telefon: 212.998.0816 Fax: 212.995.4228 E-post: vdharstern. nyu. eduUtbildningsprogram våra kurserbjudanden via länkarna nedan. För kursbeskrivningar, besök Albert eller UC-kursindex. För kursplaner, besök Stern UG Academics sida. Våren 2017: Populära kurser som erbjuds: Analytics-förstärkare för den digitala ekonomin, Data Mining for Business Analytics, Beslutsmodeller och Analytics, Investeringsmatematik, Prognoser för tidsseriedata Kursnamnändringar, effektiv våren 2017: MULT-UB.0035 Handelsstrategier och system är Nu Robo Advisors and Systemic Trading (Professor Vasant Dhar) INFO-UB.0070 Globalisering, öppen innovation och Crowdsourcing är nu Digital Innovation och Crowdsourcing (Professor Natalia Levina) Ny webbplats för Operations Concentration: En resurs för studenter att visa information om kurser och jobb Postings. NYU Stern School of Business Grundutbildningskurs Schema undantag Klass kommer inte att mötas: Kursen kommer att mötas på: Kursbeskrivning och inlärningsmål KURSOSNÖPNING Eftersom finansmarknaderna blir mer elektroniska och mer flytande krävs en högre grad av kunskap om system och analys för att tävla. Kursen lär studenterna hur moderna finansiella marknader fungerar som ett nätverk av system och informationsflöden och hur man använder informationen från marknaderna för beslutsfattande och byggande och implementering av systematiska datorbaserade modeller för handel. Den finansiella industrin, som vi känner till idag, skulle inte existera utan högdrivna informationssystem. Dessa system möjliggör marknader genom elektronisk förmedling och supporttjänster som data och analytiskt stöd, betalning, avräkning, autentisering och representation. De används också alltmer för att stödja eller fatta beslut om att ta eller kontrollera någon form av risk ndash finansiella, operativa och reglerande. Kursen börjar med en beskrivning av de finansiella marknaderna, särskilt aktier, valuta, räntebärande medel och råvaror och de system som gör det möjligt för dem. Vi överväger utbyten, ECNs och andra återförsäljarmarknader och informationen som härrör från dem. Detta ger bakgrunden till huvuddelen av kursen som omfattar design, utvärdering och genomförande av handelsstrategier som vanligtvis används av proffs på de olika marknaderna. Det är särskilt intressant intresse för systematiska handelsstrategier och exekveringssystem på grund av sin skalbarhet och transparens. Kursen träffar en balans mellan teori och praktik genom att grunda diskussionen i det nuvarande läget på finansmarknaderna. Seniorportföljförvaltare från branschen uppmanas regelbundet till klassen och studenter uppmanas att få ut det mesta av dessa besök. Kursen kräver att eleverna gör flera praktiska övningar med reala marknadsdata. Övningarna börjar med en översyn av enkla begrepp om risk och återkomst och framsteg till enkla handelsstrategier som studenter bygger och utvärderar. Målet är att hjälpa dig att förstå hur man bedömer marknaderna på ett ordnat och vetenskapligt sätt så att man kan dra till sig goda konsekvenser från analysen. Kursen ska vara av intresse för studenter inom finansbranschen. Det kommer inte att omvandla dig till en handelsexpert, vilket tar stor ansträngning, tid och smärta. Det kommer emellertid att föra begreppen risk och återvända vid liv genom att arbeta med verkliga data och övningar, och genom branschexperter som beskriver sin strategi för fondförvaltning och administration. Mer allmänt bör kursen ge dig en tydligare uppfattning om att förståsmarknaderna är en teoribyggnadsövning där yrkesverksamma spenderar mycket tid på att förstå nya marknadsfenomen med målet att översätta sina insikter i lönsamma strategier. Dessa begrepp är användbara oberoende av ditt specifika intresse för finansbranschen, det vill säga om du tänker vara en näringsidkare, riskchef, controller, säljare eller analytiker. Självlärande är en särskilt viktig del av kursen. Du kommer att få det bästa värdet från kursen om du aktivt experimenterar med idéer och aktivt bygger och testar handelsstrategier istället för att bara komma till klassen och förväntar dig att få veta vad som fungerar och vad doesnrsquot. Therersquos ingenting som att lära sig genom att göra. Följaktligen är 50 av betyget tilldelat ditt projekt. Så börja tidigt. Exploratory work tar alltid längre tid än du tror. Faktum är att din allra första uppgift är att skriva en 1-2 sidors sammanfattning av vad du kan göra som ditt projekt. Även om du hamnar på att byta ämnen, kommer träningen att hjälpa dig att komma igång med att tänka på det på allvar innan du kommer in i de kvittande övningarna. Kursplaner FÖRSLAG, ÄNDRING AV ÄNDRINGAR: Obligatoriska kursmaterial KURSMATERIALER På grund av ämnets valuta och rikedom är det väldigt svårt att hitta en enda lärobok som samtidigt är noggrann och praktisk. Följaktligen finns det ingen lärobok för kursen, men fokuserade läsningar som täcker de ämnen som behandlas i föreläsningarna och uppdragen. Studenter uppmanas dock att skura på Internet för intressanta böcker och läsningar som uppträder regelbundet. För de studenter som vill ha detaljer om marknadsindikatorer och mätning är till exempel en användbar lärobok: New Trading Systems and Methods, Perry Kaufman, Wiley 2004 (fjärde upplagan) Ovanstående lärobok är partisk mot övning på bekostnad av teori och det har detaljerat beskrivningar av marknadsindikatorer och metoder, vilket gör det till en bra referens. Det är inte matematiskt rigoröst men användbart för att hjälpa dig att tänka på mätproblem med tidsseriedata, vanliga typer av indikatorer för att beskriva marknadstillstånd och vaniljmodeller från vilka portföljförvaltare bygger mer utarbetade strategier. En nyare bok som beskriver på hög nivå grunden för kvantitativa handelsstrategier är: Inne i glasrutan: Den enkla sanningen om kvantitativ handel, Rishi Narang, 2009 Utöver läsningarna kommer kursen att tillhandahålla dataset som ska användas för uppdragen. Uppdragen är enkla och syftar till att fungera som grund för att tänka på mer sofistikerade handelsstrategier som du kan bygga framåt. För att hålla materialet tillgängligt, illustreras alla exempel i Excel. Artiklarna som används i kursen är följande: 1. Alpha-modeller (kapitel 3 Narang) 2. Livet vid Sharpersquos-slutet: omfattar prestationsmätning, särskilt Sharpe-förhållandet och dess imitationer. 3. BARRA på Campus: ger en allmän översikt över risken och dess Mätning 4. Trend Following Systems (kapitel 8 Kauffman) 5. Förena strukturstyrkorna på dollarn, DB Research Report: ger en makroekonomisk grund för handel med valutor 6. DB Guide to FX Trading: tillhandahåller olika sätt att bygga valutahandelstrategier 7 . Semantisk orientering (Turney) Textbehandling 8. Intervju med William Eckhardt, från The New Market Wizards: pratar om antagandena om marknadsbeteende som ligger till grund för handelsstrategier. Ett av kursens huvudmål är att ge dig praktisk kompetens Vid utveckling och förståelse av handelsstrategier tillhandahålls flera dataset inklusive följande: 1. Daglig SampP500 kontantdata 1960-2005 2. Dagliga data för vald kur Rency, ränteintäkter, aktie futures och råvaruterminer 3. Fundamentals (Trade Balance) data för valutor (i linje med dollarn index) 4. Fundamentals-baserade aggregerade aktier data 5. Aktie data för spridningsbaserad handel Par material (Med undantag för sena artiklar och icke-elektronisk information) publiceras på klassens hemsida. Studenter uppmanas också att utforska Internet för material som är relevanta för kursen. Bedömningskomponenter KRAV OCH BEDÖMNING Eftersom det här är en hands-on-kurs finns det flera små uppdrag som innefattar dataanalys. Du måste ha rimliga Excel färdigheter för att göra dessa uppdrag. Det finns upp till sex sådana uppdrag. Du måste också delta i klassdiskussionen och vara beredd att presentera dina analyser i klassen. Varje klass där en uppgift kommer att påbörjas börjar med att flera studenter slumpmässigt väljs för att presentera sina resultat. Dessutom måste du lämna in ett termidokument som beskriver en fullständig handelsstrategi. Det är att föredra om denna strategi visas med hjälp av data och analys, men konceptuella analyser är också acceptabla. Exempel på saker du kan undersöka är: tjur Finns det något samband mellan nuvarande volatilitet och framtida avkastning på aktie-, obligations - och valuta - eller råvarumarknaderna? Vilka makroekonomiska indikatorer har haft ett konsekvent inflytande på vilka marknader och vad som kan förklara denna tjur Under vilka förutsättningar Skulle du förvänta dig att en automatiserad näringsidkare ska överträffa en människa och varför tjur Design och utvärdera en grundläggande eller teknisk baserad handelsstrategi för att handla index, enskilda aktier, ETF, etc. tjur Vad kommer den elektroniska handelsmarknaden att se ut om 5 år och varför Vad är det? konsekvenserna av denna struktur för enskilda och institutionella investerare tjur ingenjör ett system där du kan beskriva marknadsförhållandena under vilka det skulle göra och förlora pengar. Hur skulle du placera ett sådant system för investerare tjur Är högfrekvent handel värd På vilka marknader Varför eller varför inte Det finns ingen slutlig tentamen. Betygsfördelningen är enligt följande. jag. Uppdrag: 50 poäng ii. Term paper på en handelsstrategi: 40 poäng iii. Klassdeltagande och närvaro: 10 poäng Uppdragen kommer att behandla följande typer av frågor: 1. Har det varit någon korrelation historiskt mellan volatiliteten på aktiemarknaden och riktning 2. Vilka typer av trendmodeller har historiskt funnits i eget kapital, valuta och ränteintäkter Marknader och varför Hur jämför du modeller 3. Vad är ldquomarket neutralrdquo-strategier Hur och när jobbar parhandel? 4. Finns det någon relation mellan grundämnena Handelsbalans, räntor etc och dollarrörelse 5. Är ldquomarket anomaliesrdquo tradable? Är det möjligt Förutspå vinst överraskningar Varför eller varför inte gruppprojekt Riktlinjer för gruppprojekt Affärsverksamheten innebär gruppansträngning. Att lära sig att arbeta effektivt i en grupp är därför en viktig del av din företagsutbildning. Varje medlem förväntas ha en lika stor andel av koncernens arbetsbelastning. Som sådant är det i ditt intresse att vara involverad i alla aspekter av projektet. Även om du delar arbetet istället för att arbeta på varje bit tillsammans, är du fortfarande ansvarig för varje del. Gruppprojektet kommer att klassificeras som helhet: dess olika komponenter kommer inte att betygas separat. Dina examina kan innehålla frågor som är baserade på aspekter av dina gruppprojekt. Det rekommenderas att varje grupp fastställer markregler tidigt i processen för att underlätta ditt gemensamma arbete, inklusive en problemlösningsprocess för hantering av konflikter. I det sällsynta fallet där du tror att en gruppmedlem inte utför sin rättvisa andel av arbetet uppmanas du inte att tillåta problem att utvecklas till en punkt där de blir allvarliga. Om du inte kan lösa konflikter internt efter dina bästa ansträngningar, borde de bli uppmärksammade och jag kommer att arbeta med dig för att hitta en resolution. Du kommer att bli ombedd att fylla i en utvärderingsblankett för att utvärdera bidraget från var och en av gruppmedlemmarna (inklusive ditt eget bidrag) i slutet av varje projekt. Om det råder enighet om att en gruppmedlem inte bidragit till en rättvis del av arbetet till projektet, kommer jag att överväga denna feedback vid betygsättningen. På NYU Stern söker vi att utbilda utmanande kurser som gör det möjligt för studenter att demonstrera sin förmåga att behärska ämnet. I allmänhet kan studenter i grundkurs kurser förvänta sig en betygsfördelning där: 25-35 studenter kan förvänta sig att ta emot Arsquos för utmärkt arbete 50-70 studenter kan förvänta sig att ta emot Brsquos för bra eller mycket bra jobb 5-15 av studenterna kan Förvänta dig att ta emot Crsquos eller mindre för tillräcklig eller under arbete. Observera att medan skolan använder dessa områden som en guide, kommer den faktiska fördelningen för kursen och din egen betyg att bero på hur bra du faktiskt utför i kursen. Omprövning Processen för att tilldela betyg är avsedd att vara en av objektiv utvärdering. Studenter uppmanas att respektera integritet och auktoritet i professorrsquos betygssystem och är avskräckta från att utföra godtyckliga utmaningar för den. Om du tror att ett oavsiktligt fel har gjorts vid betygsättningen av ett individuellt uppdrag eller vid bedömning av en övergripande kurskurs, kan en begäran om att betygsätta kursen lämnas in. Du måste skicka in sådana ansökningar skriftligen till mig inom 7 dagar efter mottagandet av betyget, inklusive en kortfattad skriftlig redogörelse för varför du anser att ett fel i betygsättningen har gjorts. Yrkesansvar för den här kursen Närvaro är viktigt för din framgång i kursen och ingår i din betygsskala. En ursäktad frånvaro kan endast beviljas i händelse av allvarlig sjukdom, grav familje akut eller religiös överensstämmelse och måste dokumenteras. Jobbintervjuer och oförenliga reseplaner anses vara oexkluderade frånvaro. Var god, var vänlig meddela mig i förväg om ursäkt. Bidrag i klassen är en väsentlig del av din betyg och en viktig del av vår gemensamma lärandeupplevelse. Ditt aktiva deltagande hjälper mig att utvärdera din övergripande prestanda. Du kan utmärka dig i detta område om du kommer till kursen i tid och bidrar till kursen genom att: Ge starka bevis på att du har tänkt igenom materialet. Förbättra diskussionen genom att bidra med insiktsfulla kommentarer och frågor. Lyssna noggrant i klassen. Visa intresse för dina kamrater kommentarer, frågor och presentationer. Ge konstruktiv feedback till dina kamrater när det är lämpligt. Sena uppdrag kommer inte heller att godtas eller kommer att innebära ett betygsbidrag om inte på grund av dokumenterad allvarlig sjukdom eller familjehändelse. Undantag från denna policy av hänsyn till religiös efterlevnad eller medborgerlig skyldighet kommer endast att göras tillgänglig när uppdraget inte rimligen kan fullföljas före förfallodagen och du gör arrangemang för sen inlämning i förväg. Komma till klassen i tid och stanna till slutet av klassperioden. Kroniskt anländer sent eller lämnar klassen tidigt är oprofessionellt och störande för hela klassen. Upprepad tardiness kommer att påverka din betyg. Stäng av alla elektroniska enheter före klassens start. Bärbara datorer, mobiltelefoner och andra elektroniska enheter är en störning för alla. Sternpolicy Allmän beteende Skolan förväntar sig att eleverna kommer att leda sig med respekt och professionalism gentemot fakultet, elever och andra närvarande i klassen och följer de regler som instruktören ställt för klassrumsbeteende. Studenter som misslyckas med att göra det kan bli ombedda att lämna klassrummet. Samarbete om graderade uppdrag Studenter får inte arbeta tillsammans om betygsatt uppgift om inte instruktören ger uttrycklig tillåtelse. Kursutvärderingar Kursutvärderingar är viktiga för oss och för studenter som kommer efter dig. Vänligen fyll i dem eftertänksamt. Akademisk integritet Integritet är avgörande för lärandeprocessen och till allt som vi gör här på NYU Stern. Som medlemmar i vårt samhälle accepterar alla studenter att följa NYU Stern Student Code of Conduct, som inkluderar ett engagemang för att: Träna integritet i alla aspekter av ettas akademiska arbete inklusive, men inte begränsat till, förberedelser och slutförande av tentor, papper och alla andra kurskrav genom att inte engagera sig i någon metod eller medel som ger en orättvis fördel. Bekräfta klart arbetet och ansträngningarna från andra när du skickar in skriftligt arbete som onersquos eget. Idéer, data, direkta citat (som bör betecknas med citattecken), parafrasering, kreativt uttryck eller någon annan inkorporering av andras arbete bör refereras fullständigt. Avstå från att uppträda på sätt som medvetet stöder, hjälper eller på något sätt försöker göra det möjligt för en annan person att engagera sig i överträdelser av uppförandekoden. Vårt stöd inkluderar också rapportering av observerade överträdelser av denna uppförandekod eller annan skol - och universitetspolitik som anses ha negativ inverkan på NYU Stern-samhället. Hela Stern Student Code of Conduct gäller för alla studenter som är inskrivna i Stern-kurser och kan hittas här: För att hjälpa till att säkerställa integriteten hos vårt lärande samhälle kommer prostuppdrag du skickar till Blackboard att skickas till Turnitin. Turnitin kommer att jämföra din inlämning till en databas med tidigare inlagor till Turnitin, aktuella och arkiverade webbsidor, tidskrifter, tidskrifter och publikationer. Dessutom kommer ditt dokument att bli en del av Turnitin-databasen. Inspelning av klasser Din klass kan spelas in för pedagogiska ändamål Studenter med funktionshinder Om du har kvalificerad funktionsnedsättning och kommer att kräva akademiskt boende av något slag under kursen måste du meddela mig i början av kursen och skicka ett brev från Moses Center för studenter med funktionshinder (CSD, 998-4980, nyu. educsd) verifierar din registrering och redogör för de boende de rekommenderar. Om du kommer att behöva ta en examen vid CSD måste du skicka in en slutförd tentamen för Examination till dem minst en vecka före den schemalagda tentamenstiden för att garanteras boende. NYHET Stern School of Business Grundutbildningskurs Schema undantag Klassen kommer inte att uppfylla på: Klassen kommer att mötas på: Kursbeskrivning och inlärningsmål KURSOSNÖPNING Eftersom finansmarknaderna blir mer elektroniska och mer flytande krävs en högre grad av kunskap om analys och system för att kunna konkurrera. Kursen lär studenterna hur moderna finansiella marknader fungerar och hur man använder informationen från dessa marknader för beslutsfattande, särskilt hur man bygger och implementerar systematiska datorbaserade modeller för handel. Kursen täcker grunden, utvärderingen och genomförandet av handelsstrategier som vanligtvis används av professionella på finansmarknaderna. Det är särskilt intressant intresse för systematiska handelsstrategier och exekveringssystem på grund av deras konsekventa beslutsfattande, transparens och skalbarhet. Det centrala syftet med kursen är att förstå kärnan i systematisk handel, vars huvuddelar är grunden för generering av ldquoalpha, rdquo och hur man tänker på och kontrollerar olika typer av risker i samband med systematiska handelssystem. Kursen träffar en balans mellan teori och praktik genom att grunda diskussionen i det nuvarande läget på finansmarknaderna. Seniorportföljförvaltare från branschen uppmanas regelbundet till klassen och studenter uppmanas att få ut det mesta av dessa besök. Kursen kräver att eleverna gör flera praktiska övningar med reala marknadsdata. Övningarna börjar med en översyn av enkla begrepp om risk och återkomst och framsteg till enkla handelsstrategier som studenter bygger och utvärderar. Målet är att hjälpa dig att förstå hur man bedömer marknaderna på ett ordnat och vetenskapligt sätt så att man kan dra till sig goda konsekvenser från analysen. Kursen ska vara av intresse för studenter över hela finansbranschen. Det kommer inte att omvandla dig till en handelsexpert, vilket tar stor ansträngning, tid och smärta. Det kommer emellertid att föra begreppen risk och återvända levande genom att arbeta med verkliga data och övningar och genom branschexperter som beskriver deras strategi för fondförvaltning och administration. Mer allmänt bör kursen ge dig en tydligare uppfattning om att förståsmarknaderna är en teoriuppbyggnadsövning där yrkesverksamma spenderar mycket tid på att förstå nya marknadfenomen med målet att översätta sina insikter i lönsamma strategier. Dessa begrepp är användbara oberoende av ditt specifika intresse för finansbranschen, det vill säga om du avser att vara en näringsidkare, riskchef, controller, säljare eller analytiker. Självlärande är en särskilt viktig del av kursen. Du får det bästa värdet från kursen om du aktivt experimenterar med idéer och aktivt konstruerar och testar handelsstrategier istället för att bara komma till klassen och förväntar dig att få veta vad som fungerar och vad doesnrsquot. Therersquos ingenting som att lära sig genom att göra. Följaktligen är 50 av betyget tilldelat ditt projekt. Så börja tidigt. Exploratory Work tar alltid längre tid än du tror. Faktum är att din allra första uppgift är att skriva en 1-2 sidors sammanfattning av vad du kan göra som ditt projekt. Även om du hamnar på att byta ämnen, kommer träningen att hjälpa dig att komma igång med att tänka på det på allvar innan du kommer in i de kvittande övningarna. Det finns två huvudsakliga inlärningsmål i samband med kursen. Den första är kritiskt tänkande. Närmare bestämt, hur omvandlar du en handelsidee till en konkret beskrivning som kan beskrivas och modelleras kvantitativt, i detta fall med hjälp av kalkylblad. Kalkylarken från de olika uppdragen kan användas som ldquotemplatesrdquo för att utveckla mer avancerade strategier. Förutom att översätta en idé till en modell kommer eleverna att lära sig att rita och bedöma slutsatser från modellen och uppgifterna. Det andra målet är effektiv kommunikation av en idé, kvantitativt, skriftligt och muntligt. Kursplaner TIDSPLAN (feb 08 till maj 03 2011): (Med förbehåll för små ändringar) Obligatoriska kursmaterial KURSMATERIAL Det finns ingen obligatorisk lärobok för kursen. Den följande relativt boken beskriver emellertid på hög nivå grunden för kvantitativa handelsstrategier: Inne i glasrutan: Den enkla sanningen om kvantitativ handel, Rishi Narang, 2009 För de studenter som vill ha detaljer om marknadsindikatorer och mätningar är en användbar Läroboken är: Nya handelssystem och metoder, Perry Kaufman, Wiley 2005 Ovanstående lärobok är partisk mot övning på bekostnad av teorin och den har detaljerade beskrivningar av marknadsindikatorer och metoder, vilket gör det till en bra referens. Det är inte matematiskt rigoröst men användbart för att hjälpa dig att tänka på mätproblem med tidsseriedata, vanliga typer av indikatorer för att beskriva marknadstillstånd och vaniljmodeller från vilka portföljförvaltare bygger mer utarbetade strategier. En uppsättning aktuella avläsningar kommer att publiceras på Blackboard. Utöver dessa läsningar kommer kursen att ge dataset som ska användas för uppdragen. Uppdragen är enkla och syftar till att fungera som grund för att tänka på mer sofistikerade handelsstrategier som du kan bygga framåt. För att hålla materialet tillgängligt, illustreras alla exempel i Excel. Artiklarna som används i kursen inkluderar (men är inte begränsade till) följande: Livet vid Sharpersquos End: omfattar prestationsmätning, särskilt Sharpe Ratio och dess imitationer BARRA på Campus: ger en generell översikt över risk och dess mätning Förena strukturkrafterna på dollarn, DB Research Report: ger en makroekonomisk grund för handel med valutor DB Guide to FX Trading: tillhandahåller olika strategier för valutahandelstrategier vid olika tidsramar Intervju med William Eckhardt, från The New Market Wizards: talar om de statistiska antagandena om marknadsbeteende som ligger till grund för handelsstrategier, giltigheten av dessa antaganden och konsekvenserna när de donrsquot håller artikel om handel med högfrekventa varor Artiklar som sammanfattar nyhetsbaserade handelsmetoder Eftersom ett av huvudmålen med kursen är att ge dig praktisk kompetens Vid utveckling och förståelse av handelsstrategier tillhandahålls flera dataset inklusive fol sänkning: Daglig SampP500 kontantdata 1960-2005 Dagliga data för vald valuta, ränteintäkter, aktie futures och råvaruterminer Fundamentals (Trade Balance) data för valutor (i linje med dollarn index) Fundamentals-baserade aggregerade aktier data Aktier data för spread - Baserade parhandel Alla material (förutom sena artiklar och icke-elektronisk information) publiceras på klassens webbplats. Studenter uppmanas också att utforska Internet för material som är relevanta för kursen. Bedömningskomponenter KRAV OCH BEDÖMNING Eftersom det här är en hands-on-kurs finns det flera små uppdrag som innefattar dataanalys. Du måste ha rimliga Excel färdigheter för att göra dessa uppdrag. Det finns upp till sex sådana uppdrag. Du måste också delta i klassdiskussionen och vara beredd att presentera dina analyser för klassen. Varje klass där en uppgift kommer att påbörjas börjar med att flera studenter slumpmässigt väljs för att presentera sina resultat. Dessutom måste du lämna in ett termidokument som beskriver en fullständig handelsstrategi. Det är att föredra om denna strategi visas med hjälp av data och analys, men konceptanalyser är också acceptabla. Exempel på saker du kan undersöka är: Finns det något samband mellan nuvarande volatilitet och framtida avkastning på eget kapital, obligations - och valuta - eller råvarumarknader Vilka makroekonomiska indikatorer har haft ett konsekvent inflytande på vilka marknader och vad som kan förklara detta Vilka typer av strategier skulle du ha Förväntar sig att fungera bra på tillväxtmarknader som Indien baserat på erfarenheter på de mer mogna marknaderna i USA och Västeuropa. Under vilka förutsättningar skulle du förvänta dig att en automatiserad näringsidkare skulle överträffa en människa och varför utforma och utvärdera en grundläggande eller teknisk baserad handelsstrategi (till exempel ldquoDOJIrdquo) till handelsindex, enskilda aktier, ETF, etc. Vad kommer den elektroniska handelsmarknaden att se ut om 5 år och varför Vad är konsekvenserna av denna struktur för enskilda och institutionella investerare Engineer ett system där du kan beskriva Marknadsförhållanden under vilka det skulle göra och förlora pengar. Hur skulle du placera ett sådant system för investerare På vilka marknader är handel med högfrekvenshandel värt och varför Det finns ingen slutprov. Betygsfördelningen är enligt följande. jag. Uppdrag: 50 poäng ii. Term paper på en handelsstrategi: 40 poäng iii. Klass deltagande och närvaro: 10 poäng Gruppprojekt Riktlinjer för gruppprojekt Affärsverksamheten omfattar grupparbete. Att lära sig att arbeta effektivt i en grupp är därför en viktig del av din företagsutbildning. Varje medlem förväntas ha en lika stor andel av koncernens arbetsbelastning. Som sådant är det i ditt intresse att vara involverad i alla aspekter av projektet. Även om du delar arbetet istället för att arbeta på varje bit tillsammans, är du fortfarande ansvarig för varje del. Gruppprojektet kommer att klassificeras som helhet: dess olika komponenter kommer inte att betygas separat. Dina examina kan innehålla frågor som är baserade på aspekter av dina gruppprojekt. Det rekommenderas att varje grupp fastställer markregler tidigt i processen för att underlätta ditt gemensamma arbete, inklusive en problemlösningsprocess för hantering av konflikter. I det sällsynta fallet där du tror att en gruppmedlem inte utför sin rättvisa andel av arbetet uppmanas du inte att tillåta problem att utvecklas till en punkt där de blir allvarliga. Om du inte kan lösa konflikter internt efter dina bästa ansträngningar, borde de bli uppmärksammade och jag kommer att arbeta med dig för att hitta en resolution. Du kommer att bli ombedd att fylla i en utvärderingsblankett för att utvärdera bidraget från var och en av gruppmedlemmarna (inklusive ditt eget bidrag) i slutet av varje projekt. Om det råder enighet om att en gruppmedlem inte bidragit till en rättvis del av arbetet till projektet, kommer jag att överväga denna feedback vid betygsättningen. På NYU Stern söker vi att utbilda utmanande kurser som gör det möjligt för studenter att demonstrera sin förmåga att behärska ämnet. I allmänhet kan studenter i grundkurs kurser förvänta sig en betygsfördelning där: 25-35 studenter kan förvänta sig att ta emot Arsquos för utmärkt arbete 50-70 studenter kan förvänta sig att ta emot Brsquos för bra eller mycket bra jobb 5-15 av studenterna kan Förvänta dig att ta emot Crsquos eller mindre för tillräcklig eller under arbete. Observera att medan skolan använder dessa områden som en guide, kommer den faktiska fördelningen för kursen och din egen betyg att bero på hur bra du faktiskt utför i kursen. Omprövning Processen för att tilldela betyg är avsedd att vara en av objektiv utvärdering. Studenter uppmanas att respektera integritet och auktoritet i professorrsquos betygssystem och är avskräckta från att utföra godtyckliga utmaningar för den. Om du tror att ett oavsiktligt fel har gjorts vid betygsättningen av ett individuellt uppdrag eller vid bedömning av en övergripande kurskurs, kan en begäran om att betygsätta kursen lämnas in. You must submit such requests in writing to me within 7 days of receiving the grade, including a brief written statement of why you believe that an error in grading has been made. Professional Responsibilities For This Course Class attendance is essential to your success in this course and is part of your grade. An excused absence can only be granted in cases of serious illness, grave family emergencies, or religious observance and must be documented. Job interviews and incompatible travel plans are considered unexcused absences. Where possible, please notify me in advance of an excused absence. In-class contribution is a significant part of your grade and an important part of our shared learning experience. Your active participation helps me to evaluate your overall performance. You can excel in this area if you come to class on time and contribute to the course by: Providing strong evidence of having thought through the material. Advancing the discussion by contributing insightful comments and questions. Listening attentively in class. Demonstrating interest in your peers comments, questions, and presentations. Giving constructive feedback to your peers when appropriate. Late assignments will either not be accepted or will incur a grade penalty unless due to documented serious illness or family emergency. Exceptions to this policy for reasons of religious observance or civic obligation will only be made available when the assignment cannot reasonably be completed prior to the due date and you make arrangements for late submission in advance. Arrive to class on time and stay to the end of the class period. Chronically arriving late or leaving class early is unprofessional and disruptive to the entire class. Repeated tardiness will have an impact on your grade. Turn off all electronic devices prior to the start of class. Laptops, cell phones and other electronic devices are a distraction to everyone. Stern Policies General Behavior The School expects that students will conduct themselves with respect and professionalism toward faculty, students, and others present in class and will follow the rules laid down by the instructor for classroom behavior. Students who fail to do so may be asked to leave the classroom. Collaboration on Graded Assignments Students may not work together on graded assignment unless the instructor gives express permission. Course Evaluations Course evaluations are important to us and to students who come after you. Please complete them thoughtfully. Academic Integrity Integrity is critical to the learning process and to all that we do here at NYU Stern. As members of our community, all students agree to abide by the NYU Stern Student Code of Conduct, which includes a commitment to: Exercise integrity in all aspects of one39s academic work including, but not limited to, the preparation and completion of exams, papers and all other course requirements by not engaging in any method or means that provides an unfair advantage. Clearly acknowledge the work and efforts of others when submitting written work as onersquos own. Ideas, data, direct quotations (which should be designated with quotation marks), paraphrasing, creative expression, or any other incorporation of the work of others should be fully referenced. Refrain from behaving in ways that knowingly support, assist, or in any way attempt to enable another person to engage in any violation of the Code of Conduct. Our support also includes reporting any observed violations of this Code of Conduct or other School and University policies that are deemed to adversely affect the NYU Stern community. The entire Stern Student Code of Conduct applies to all students enrolled in Stern courses and can be found here: To help ensure the integrity of our learning community, prose assignments you submit to Blackboard will be submitted to Turnitin. Turnitin will compare your submission to a database of prior submissions to Turnitin, current and archived Web pages, periodicals, journals, and publications. Additionally, your document will become part of the Turnitin database. Recording of Classes Your class may be recorded for educational purposes Students with Disabilities If you have a qualified disability and will require academic accommodation of any kind during this course, you must notify me at the beginning of the course and provide a letter from the Moses Center for Students with Disabilities (CSD, 998-4980, nyu. educsd ) verifying your registration and outlining the accommodations they recommend. If you will need to take an exam at the CSD, you must submit a completed Exam Accommodations Form to them at least one week prior to the scheduled exam time to be guaranteed accommodation.
Comments
Post a Comment